Applikáció segítségével elevenedik meg 1848. március 15.

Kütyü Magazin - 2016. március 12.

Sokat tanulunk 1848. március 15-ének eseményeiről, azonban egy fiatal fejlesztő csapat applikációja segítségével a történelem és így a forradalom eseményei is előbújnak a tankönyvek lapjairól, és izgalmasan szórakoztató részévé válnak életünknek. Március 15-re ünnepi kalandjátékkal készül a Mistory.

A rangos nemzetközi megmérettetésen, a Microsoft által megrendezett globális technológiai versenyen, az Imagine Cup-on is díjazott fiatal fejlesztői csapat kimondottan a forradalom kitörésének évfordulójára fejlesztett kalandjátékot, amely a forradalom helyszíneit és eseményeit eleveníti meg Budapest belvárosában okostelefon vagy más okoseszköz segítségével.

A Mistory applikáció 2014-ben a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem innovációs laborjában született meg. Az alkalmazás lényege, hogy képes egy egyszerű városnéző túrát érdekes kalandjátékká varázsolni, amelynek főszereplői az applikáció használói lesznek. A különböző történeteket végigjátszva a játékos hol egy bűntény kusza szálainak felfejtésében segédkezik, hol szabadkőművesek után kutat, hol pedig egy izgalmas fantasy-be csöppen.

Az idei nemzeti ünnepre olyan történettel készült a csapat, mely valódi időutazásra hívja a játékosokat. Az ünnepi játék a forradalom napjából azt a talán kevésbé ismert momentumot ragadja meg, amikor a Nemzeti Múzeum portása, Kovács Péter beengedte Petőfiéket a mai Bródy Sándor utca felőli hátsó kapun, és ezzel segítette a történelmi események további kibontakozását. A játékosoknak különféle feladványokat kell megoldaniuk, hogy megtalálják az epizódszereplőből főszereplővé váló portás bácsit, és így „sikerre vigyék” a forradalmat. A kaland a Pilvax Kávéháztól – pontosabban az eredeti Pilvax közeléből – indul, a helyszínen egy finom fekete helyett azonban csak a forradalom kávésa, Fillinger János üzenete várja a „forradalmárokat”. A körülbelül 45 perces játék olyan ismeretekkel és élményekkel gazdagítja a játékosokat, amelyre a könyvek, vagy egy hagyományos történelemóra nem feltétlen adnak lehetőséget.

A játékban a felhasználó a fiktív cselekményszál végigjátszása során folyamatosan információt kap valós, fizikai környezetéről, így nem csak a rejtvények, feladványok és fejtörők megoldása teszik izgalmassá a játékmentet. Az applikáció képes azokat is a felfedezés örömében részesíteni, akik azt hitték, már jól ismerik környezetüket, hiszen a történetek gyakran olyan érdekes részletekre irányítják a figyelmet, melyek mellett az ember a hétköznapok során nap mint nap elmegy.

A játék kimozdít: sétára, a szabadidő aktív eltöltésére ösztönöz. A jóleső fizikai mozgás mellett a számos feladványtípusnak köszönhetően a játékmenet mindig fordulatos és élményteli szellemi kihívást is nyújt.

A forradalmi történet remek program a hétvégére, izgalmas szórakozás baráti társaságoknak, vagy családoknak, játékosságával a gyermekek számára is igazi élménnyé varázsolja az ismeretszerzést.

Az ünnepi játék március 10-től elérhető az applikáció Story-könyvtárában. Kalandra fel, utazzunk vissza 1848-ba, és segítsünk a márciusi ifjaknak sikerre vinni a forradalmat!

A játék ingyenesen letölthető a Google Play Áruházból

Bővebb információ a játék honlapján elérhető: http://www.mistorygame.com

A csapatról

Az alapítók, Musicz Péter és Szabó Levente 2014 augusztusában kezdték el a Mistory fejlesztését. A csapathoz később csatlakozott Turalska Luca (UX/UI Designer), Schmidt Barbara (UX Researcher) és Juhász Nikolett (Marketinges). Schmidt Barbara az ügyféligények kutatásával, a felhasználói élmény javításával, illetve gamifikációval foglalkozik, míg Turalska Luca a letisztult, felhasználóbarát dizájnról gondoskodik. Juhász Nikolett pedig az offline és online marketing és PR tevékenységet koordinálja. A március 15-i játék Szilágyi Adrienn, az MTA BTK Történettudományi Intézet munkatársának a segítségével készült.

Vissza