Az okostelefon a 21. század svájci bicskája

Kütyü Magazin - 2015. február 24.

A Telenor 500 fő megkérdezésével végzett kutatást a felhasználók okostelefonokhoz kapcsolódó szokásairól és a Hipernet hálózatról. A felmérésből kiderült, hogy majdnem annyit használjuk a telefont böngészésre, mint telefonálásra, és a cset népszerűbb, mint az SMS.

Az emberek fele napi szinten használja zenehallgatásra mobilját, a videotelefonálás még mindig nem terjedt el hazánkban. A felhasználók többsége elégedett az általa használt mobilinternet hálózattal, a Telenor ügyfelek pedig kimagaslóan elégedettek a Hipernettel.

A kutatás során a Telenor elsősorban arra volt kíváncsi, hogy a hazai mobilozók mire és milyen gyakran használják telefonjukat, illetve mennyire elégedettek a szolgáltatójukkal. A legnépszerűbb mobiltelefonos tevékenység – nem meglepő módon – a telefonálás lett. Azonban az internet egyre növekvő szerepét mutatja, hogy a második helyre 91%-al a böngészés került, a csetelés (85%) pedig jelentősen megelőzte az SMS-küldést (64%). Az okostelefonok a 21. század svájci bicskái: a felhasználók 88%-a fényképezik, 72%-a zenét hallgat, 68%-a híreket olvas, 60%-a navigál, 41%-a videókat is néz mobilján.

 

Az alábbi tevékenységek közül melyiket szoktad végezni telefonodon legalább havi rendszerességgel?

 

A telefon mára életünk nélkülözhetetlen részévé vált: a válaszadók több mint a fele (58%) gyakorlatilag állandóan, napi 5-6 órán át használja a telefonját, míg mindössze 3%-uk gondolja azt, hogy a telefon nem játékszer, ezért csak akkor használja, ha szükség van rá.

A megkérdezettek 97%-a telepített már legalább egy alkalmazást telefonjára, harmaduk (34%) pedig 20-nál is többet. Az alkalmazások népszerűségi rangsorát a Facebook vezeti 55%-kal, amit csak saját csevegő programja, a Facebook Messenger tudott megközelíteni 41%-os eredménnyel.  A dobogó harmadik fokára a YouTube (31%) került, a pontszerző helyeket pedig a Gmail (30%), a Viber (25%) és az Instagram (18%) foglalták el.

 

Mi a kedvenc alkalmazásod?

 

Az okostelefonon alkalmazást használók 81%-a WiFi-n és mobilneten is internetezik, 12% csak WiFi-n, míg 5% csak mobilneten. A válaszadók harmadának (33%) 500 MB-os csomagja van, de közel ugyanennyien (32%) rendelkeznek 1GB-os, vagy annál nagyobb mobilnet tarifával is.

A felmérés arra is rávilágított, hogy a mobilinternetezők többsége elégedett a jelenlegi előfizetésével. A válaszadók legjobban a Telenor Hipernet 4G-t, Magyarország egyik leggyorsabb, negyedik generációs mobilnet hálózatát kedvelik, hiszen a cég ügyfelei közül 76% mondta azt, hogy alapvetően vagy tökéletesen elégedett a Hipernettel.

A tableteken és nagyobb kijelzős okostelefonokon tökéletesen élvezhető minden multimédiás tartalom. Nem véletlen tehát, hogy a Telenor streaming alkalmazásokat is kínál a zenerajongók (Deezer), illetve a televízió- és sorozatfüggők (MyTV) számára. Zenét elsősorban útközben (68%) hallgatnak az emberek, de nagyon sokan választják a kikapcsolódásnak ezt a formáját házimunka (36%), illetve tanulás vagy munka (29%) közben is. Televíziót, videókat ugyanakkor elsősorban az otthonukban nézik (72%) a felhasználók, munka vagy tanulás közben csupán 16%, míg útközben 12%.

Férfi-női különbségek a felhasználói szokásokban

Úgy tűnik, a férfiak alaposabban kiaknázzák a telefonjukban rejlő képességeket, hiszen 81%-uk használ alkalmazásokat a telefonján, szemben a nők 61%-ával. A férfiak közel felének (44%) 20-nál is több alkalmazása van, a nők közül csak minden ötödik tölt le ennyi appot (19%).

A mobilos videó- vagy tévénézés, a navigáció vagy címkeresés és a mobilvásárlás is erőteljesen férfias tevékenységnek számít. A nők 44%-ával szemben a férfiak 69%-a használja navigálásra telefonját. A videók esetében 26% és 49%, míg a vásárlásnál 16% és 36% a két érték.

 

Az alábbi tevékenységek közül melyiket szoktad végezni telefonodon legalább havi rendszerességgel?

 

Látható az is, hogy a nők sokkal kevésbé érdeklődnek készülékük képességei iránt. Több mint negyedük (28%) nem tudja, hogy 2G-n, 3G-n vagy 4G-n netezik, szemben a férfiak 7%-ával, és közel ugyanekkora hányaduk (23%) nem ismeri mobilinternet csomagjának kapacitását – ez az érték a férfiak esetében mindössze 3%.

 

 

Vissza