Nőttek az okostelefon eladások a Huawei háza táján

Kütyü Magazin, 2015. december 4. 16:18

A Huawei fogyasztói üzletága 2015-ben is folytatta közép- és felsőkategóriás termékekre fókuszáló stratégiáját, amely keretében idén több prémium kategóriás eszközt mutatott be világszerte, csakúgy, mint 2014-ben. 

A Huawei legsikeresebb termékei közé tartozik például az EISA (European Imaging and Sound Association) által is az idei év legjobb fogyasztói okostelefonjának választott P8, a luxuskategóriás Mate S, továbbá a Google-lel együttműködésben a Nexus 6P – hangzott el 2015. december 3-án azon a sajtóbeszélgetésen, amelyen a válalat értékelte az idei év eddigi eredményeit.

A Huawei 2015-ben megerősítette viselhető eszközökkel kapcsolatos stratégiáját is, az idei Mobile World Congressen Barcelonában bemutatta a TalkBand B2-t, valamint a vállalat első okosóráját, a klasszikus svájci órák kinézetét idéző, a piaci fogadtatások által a világ leggyönyörűbb okosórájának titulált a Huawei Watch-ot. 

Seth Wang, a Huawei Technologies Hungary Kft. fogyasztói üzletágának új vezetője elmondta, hogy okostelefon kiszállítások dinamikusan nőttek az idei év első kilenc hónapjában nemcsak világszinten, hanem Magyarországon is. A vállalat összesen 75,4 millió okostelefont szállított ki globálisan az első három negyedévben, 24,33 millióval többet, mint tavaly ilyenkor.

Magyarországon pedig eddig összesen 235 ezer darabot szállítottak ki eddig, több mint kétszer annyit, mint tavaly ilyenkor. Az idei utolsó negyedévben, a karácsonyi időszak megnövekedett kereslete miatt a kiszállítások dinamikus növekedésére számítanak, hiszen 2015 év végéig 100 millió darab okostelefon kiszállítása a cél globális szinten.

A Huawei piaci részesedése a magyarországi fogyasztói piacon jelentősen nőtt a GfK Piackutató Intézet szerint, mely részben a Honor sikerének is köszönhető. 2015 októberében a Huawei és a Honor piacrésze darabszám alapon az okostelefon piacon 8.1% volt.