Megint az Apple vérét szívja a Nokia [Videó]

Farkas Norman - 2013. augusztus 6.

A finn gyártó új reklámfilmje arra próbálja rádöbbenteni a felhasználókat, hogy mennyivel jobb minőségű képek készíthetők a Lumia 925 modellel, mint az iPhone 5-tel. Az igazi csavar a dologban, hogy a spotban sorra megjelennek egy korábbi iPhone 5 reklám motívumai.

Mint tudjuk, a finn gyártó nagy hangsúlyt fektet a kiemelkedő minőségű mobilos fotózásra. A symbianos 808 PureView igen nagy dobás volt, de a platform halála után nem volt mit tenni, mint fejlett képalkotási képességekkel megáldott Windows Phone rendszerű Nokia modellekkel előrukkolni.

Lumia 925

Jöttek is szép számmal a PureView kamerával felvértezett Lumia készülékek, melyek gyenge fényviszonyok között is remek fotókat képesek rögzíteni. Mivel a Windows Phone még napjainkban is komoly gyermekbetegségekkel küzd és testreszabási lehetőségei korlátozottak, teljesen érthető, hogy a finnek a hozzáadott szoftveres újítások mellett a jó kamerával próbálják eladni készülékeiket.

Az alábbi reklámfilm a Lumia 925-öst hivatott népszerűsíteni, hangsúlyozva a telefon fejlett kameráját. A Nokia az utóbbi időben előszeretettel hasonlítja össze termékeit más gyártók készülékeivel, s ez most sincs másképp: a szóban forgó spot az Apple iPhone 5-öst alázza, pontosabban annak képalkotó képességeit, melyek messze elmaradnak a Lumia 925 adottságaitól.

 

 

A reklám kissé gúnyosra sikerült. Egyrészt az elején elhangzik, hogy a legtöbb mobilos fotót iPhone-nal lövik a felhasználók, de nem a mennyiség, hanem a minőség a fontos, a végén pedig az a kissé nehezen hihető kijelentés üti meg a fülünket, hogy a Lumia modellekkel készülnek a legjobb minőségű mobil fényképek. A másik dolog, hogy a felvétel egy korábbi iPhone 5 reklámra alapul (videó a cikk alján), melynek motívumai szép egymásutánban jelennek meg. A Nokia igen frappánsan oldotta meg a dolgot, hiszen ahol lehetett, előnyére váló változtatásokat alkalmazott a kisfilm megalkotásakor. Ilyen például, amikor az egyik szereplő fotót készít egy sötét szobára nyíló ablakból, miközben az Apple felvételén csupán a csukott ablak megörökítése látható.

Természetesen nem ez az első olyan reklám, amiben sajátjánál gyengébbnek próbál feltüntetni egy konkurens modellt a gyártó. Korábban például a Galaxy S4-ről „derült ki”, hogy nem fotózásra termett.

 

 

 

Vissza