Vásárlás mobilon: csaknem egymilliárdot költöttünk tavaly

Farkas Norman - 2013. február 6.

Robbanásszerű növekedésnek indult a mobileszközökön keresztüli vásárlás Magyarországon. A Vaterát is üzemeltető Allegroup.hu oldalain tavaly csaknem elérte a 29 milliót az ilyen eszközökről érkező látogatószám, amely ötszörös növekedés 2011-hez képest, miközben az átmenő forgalom mobilon 200 millió forintról csaknem egymilliárd forintra emelkedett tavaly.

Az elmúlt évek rohamos internetes térnyerését, most az „okoseszközök” (okostelefon, tablet) térhódítása követi. 2011-ben még „csak” minden 46. látogatás érkezett ilyen eszközről, tavaly azonban már minden 12. látogatás történt okoseszközön keresztül – derült ki az Allegroup.hu felmérésből.

A karácsonyi szezonban háromszorosára nőtt az átmenő forgalom az éves átlaghoz képest, a csoport oldalai összesen mintegy 140 millió forint forgalmat bonyolítottak, ebből a Vatera 100 millió forint felett teljesített.

„A viszonylag rossz gazdasági környezetben is kiugró karácsonyi szezon mutatta meg, hogy a felhasználók nagyra értékelik a ’vásárolni, de minél rövidebb idő alatt’ jelmondatot. A platformjaink kialakításában éppen erre törekszünk: a felhasználó a lehető legrövidebb idő alatt tudja megtalálni, és megvásárolni azt, amire vágyik” – mondta Csupor Erik, a Vaterát is üzemeltető allegroup.hu Kft. ügyvezetője. „Az okostelefonok e tekintetben kiemelt szerepet élveznek az e-kereskedelmi piacon, hiszen olyan környezetben is könnyen kezelhetőek, ahol laptopot a felhasználó már nem feltétlenül venne kézbe.”

A forgalmi adatokból igazolódni látszik az a tény is, hogy ma már egyre szélesebb kör juthat hozzá Androidos készülékhez, és egyben engedheti meg magának azt is, hogy a készülékén vásároljon. Az Androidos felhasználók mobilapplikációkon keresztül ugyanis csaknem 270 millió forint átmenő forgalmat bonyolítottak tavaly, szemben a 2011-ben elért 77 millió forinttal. Míg az általában magasabb jövedelemmel rendelkező iPhone tulajdonosok, 120 millió forintról 260 millióra növelték az átmenő forgalmat.

 

 

Az adatok szerint Android operációs rendszerrel felszerelt telefonok esetében a látogatások száma hatszor annyi volt tavaly, mint 2011-ben, és csaknem elérte a 15 milliót, ezzel szemben az iPhone készülékkel rendelkezők csupán háromszor több látogatást produkáltak (6,4 milliót) 2012-ben, a korábbi évhez képest.

A különböző platformok bevezetési ideje:

- 2010 Q4: Vatera1.0 mobilapplikáció bevezetése (Symbian, Android, iPhone)

- 2011 Q2: Apród mobilra optimalizált oldal elindítása

- 2011 Q2: TeszVesz1.0 mobilapplikáció bevezetése (Android, iPhone)

- 2011 Q3: Vatera 2.0 mobilapplikáció bevezetése (Android, iPhone)

- 2011 Q3: Lealkudtuk.hu mobilra optimalizált oldal bevezetése

- 2012 Q2: Vatera1.0 mobilapplikáció bevezetése (Windows Phone7)

- 2012 Q3: Vatera mobilra optimalizált oldal elindítása

- 2012 Q3: Grando1.0 mobilapplikáció bevezetése (Android, iPhone)

- 2012 Q3: Grando.hu mobilra optimalizált oldal elindítása

 - 2012 Q3: Vatera2.1 mobilapplikáció bevezetése (Android, iPhone)

 

 

 

Vissza