Reklámajándék-értékesítő és -tervező platformot fejlesztett a Virgo Csoport

Kütyü Magazin - 2018. szeptember 28.

A Virgo Csoport szakembereinek több ezer órányi tervező és fejlesztőmunkája során készült el az Anda Present reklámajándék-értékesítő és -tervező platformja. 

A különböző országok piacaira célzott, tíz portált magába foglaló rendszer alapvetően viszonteladókat szolgál ki, és legfontosabb célja egyrészt, hogy a vállalat sales csapatának munkáját hatékonyabbá tegye, másrészt, hogy a felhasználók gyorsabb, élménydúsabb vásárlói folyamatot kapjanak. Ehhez olyan különleges funkciókat kínál, mint az online emblémázó szolgáltatás.

A céges reklámajándék piac egyik meghatározó szereplője az Anda Present Csoport az e-kereskedelmi fejlesztések területén jelentős tapasztalatokkal rendelkező Virgo Csoportot kérte fel B2B webshopjának megújítására, illetve számos új fejlesztés kidolgozására.    

A feladat

A fejlesztőcsapat elsődleges célja az Anda Present webshopjának megújítása, működésének felgyorsítása volt. A feladatokhoz olyan kiegészítő elemek társultak, mint a külföldi piacokra célzott portálok elkészítése, vagy az online emblémázó funkció megalkotása. Extra kihívást jelentett a fejlesztők számára a cég vállalatirányítási rendszeréhez (Navision) történő csatlakozás megteremtése, az egyes piacokon esetleg eltérő raktárkészletek nyilvántartása, valamint a B2B terület sajátosságából eredő egyedi árképzések kezelése.

A fejlesztőmunka

A portálrendszer dizájnját a Virgo-FPS csapata készítette. A szoftverfejlesztő munka alapját a Virgo Csoport saját flexibilis e-kereskedelmi portál motorja, a Virgo Corbis adta. A 3 backend fejlesztő, 2 frontend fejlesztő és 1 tesztelő alkotta fejlesztőcsapat több mint kétezer órányi fejlesztőmunkával alkotta meg a tíz portálból álló rendszert. A projekt egyik munkaszervezési érdekessége, hogy a szakembergárda nagy része a fejlesztőcég balatonfüredi irodájának munkatársaiból került ki.

A vállalatközi online kereskedelem több sajátossággal rendelkezik. Egyrészt az ilyen portálok terhelése némiképp eltér a kiskereskedelmi webshopokétól, hiszen főleg munkaidőben, reggel 8-tól kora délutánig zajlik a kereskedés. Másrészt a dizájn minden esetben visszafogott, csupán támogató szereppel bír, a lényeg a minél gyorsabb és minél hatékonyabb információátadás és ügyintézés.

A portál külön érdekessége – és fejlesztői szempontból jelentős kihívást jelentő eleme – az online emblémázó rendszer. Ennek segítségével a felhasználók a kiválasztott termékekre ráhelyezhetik a logót és/vagy feliratot, látványtervet készíthetnek, sőt azt véglegesítve a komplett emblémázási rendelést is leadhatják. A rendszer számos grafikai fájlformátum kezelésére képes, és többféle beállítás (pl. a logó pozicionálása, a nyomási technológiának megfelelő színválaszték összeállítása) elvégezhető vele. 

„Jól vizsgázott a Virgo fejlesztőcsapata. Agilisan kezelték a feladatok menet közbeni változását, illetve jól megoldották a rendszer legfontosabb funkcióját adó – web-to-print megoldásokra emlékeztető – emblémázó és látványtervező alkalmazás fejlesztését. Az elején picit több utazást jelentett számomra, hogy a csapat Balatonfüreden dolgozik, de olyan jó szakmai és személyes kapcsolat alakult ki velük, ami bőven kárpótolt” – mondta András Richard, az Anda Present Group marketing- és beszerzési igazgatója. 

„Nagyon élveztük ezt a munkát, és sokat tanultunk belőle. Különösen hasznos volt számunkra, hogy a projekt első lépéseinek egyikeként elvittek minket egy gyárlátogatásra, ahol személyesen is láthattuk a cég tevékenységét, és jobban megérthettük azokat a folyamatokat, amelyek a mi munkánkat is befolyásolták” – mondta a Gaál Tamás, a Virgo Systems product ownere.

Vissza