Újra nyereséges a BlackBerry – és talán az is marad

Farkas Norman - 2014. június 20.

A kanadai gyártó májussal zárult pénzügyi negyedévének eredményei kifejezetten bizalom gerjesztőek a jövőre nézve, ugyanis messze felülmúlták az elemzők várakozásait: a hatékonyabb működést szerény nyereséggel koronázta meg a BlackBerry.

A BlackBerry naptárában az első pénzügyi negyedévet jelenti a május végével záruló időszak, melynek eredményei a napokban kerültek napvilágra. A cég a lehetőségeihez mérten egész jól kezdett; meglepte az elemzőket működési hatékonyság frontján, sőt némi nyereséget is el tudott könyvelni. Ezek fényében nem meglepő, hogy a BlackBerry papírjai cirka 10 százalékot erősödtek a tőzsdei nyitás előtt.

A BlackBerry az utóbbi három hónapban termelt, 966 millió dolláros bevétele nagyjából megegyezik az ezt megelőző negyedév eredményével, ugyanakkor az eladások nyereségtartalma 43-ról 48 százalékra emelkedett. Márciustól májusig 2,6 millió BlackBerry készülék talált gazdára, a cég pedig 1,6 millió új példányt szállított, ami azt jelenti, hogy 1 millió készülékkel kevesebb van készleten, s ez jó hír.

A vállalat 250 millió dollárnyi készpénzt költött az elmúlt három hónap során, de adó visszatérítés és ingatlaneladások jóvoltából a kezdeti 2,7 milliárdos készpénzállomány 3,1 milliárdosra duzzadt.

Jók a kilátások a cég jövőjére nézve, legalábbis a jelenleg rendelkezésre álló infók alapján nem kell félteni. Az Indonéziában, Indiában és további 7 országban megjelenő BlackBerry Z3 várhatóan nagy lökést ad a BlackBerry 10 rendszer piaci jelenlétének. A portfólió ősszel két új készülékkel, a QWERY gombsoros, prémium kategóriás Classic (Q20) és a hatalmas kijelzővel, illetve formabontó dizájnnal érkező Passport (Windermere) modellekkel bővül, melyekhez sok reményt fűz a vállalat.

Az új mobilok fejlesztése mellett stratégiai lépéseket is tettek, illetve tesznek a kanadaiak: az Amazonnal kötött megállapodással például fityiszt mutattak a Google-nek, s talán egy csapásra megoldották a BB10 platform alkalmazáshiányát. Mindeközben egyre népszerűbbé válik a több platformon is hódító BlackBerry Messenger, mely immár 160 millió regisztrált és 85 millió aktív felhasználóval büszkélkedhet.

 

 

[Forrás: BerryBlog]

 

Vissza