Budapesten forgatta OLED tévés reklámfilmjét az LG

Kütyü Magazin - 2015. december 8.

Az LG legújabb, OLED televíziókat népszerűsítő reklámfilmjét Budapesten forgatták le soktucatnyi fekete ruhás kaszkadőr, statiszta és kamerás drónok részvételével.

A Színes szenzáció feketében (Colourful Sensation in Black) című, bő másfélperces alkotással az LG a tökéletes fekete szerepét hangsúlyozza - a tökéletes feketére van szükség ugyanis ahhoz, hogy a többi szín a legragyogóbban érvényesülhessen. A tökéletes fekete megjelenítésére pedig igazán az LG OLED technológiája alkalmas: az OLED televíziók minden képpontja képes fény kibocsátására és annak teljes kikapcsolására is, ezáltal a legmélyebb feketét és végtelen kontrasztarányt hoznak létre.

Az LG arról is készített egy rövid, háromperces werkfilmet, hogy miként zajlott a forgatás Budapesten, hogyan instruálták és készítették fel a feketébe öltözött, nem ritkán veszélyes helyszíneken mozgó szereplőket és hogy minderre hogyan reagáltak a járókelők.

A reklámfilmben főszerepet játszó fekete háttér fontosságának megértéséhez érdemes megismerkedni az ún. Bartleson-Breneman hatással. Ennek lényege, hogy minél nagyobb az eltérés az egymás mellett lévő színek között, annál élénkebbnek látjuk őket, tehát minél nagyobb a kontraszt, az egyes színek annál erőteljesebbnek és élénkebbnek tűnnek. Tehát ha egy tévé képes igazi mélyfeketét megjeleníteni, akkor azzal nem csak a sötét tónusokban gazdag filmek rajongói járnak jól, hiszen az összes színes produkciósokkal látványosabbá, élettelibbé válik.
 


A fekete fontos szerepére hívta fel a figyelmet
videókommentárjában Michael Uslan is, a sötét tónusokat előszeretettel használó Batman-filmek producere. Szerinte a fekete színnek, mint történetmesélési elemnek régi hagyománya van a mozifilmek történetében, így ahhoz, hogy egy alkotást teljes mélységében élvezhessen a néző, olyan tévére van szükség, amely képes a sötétség árnyalatainak megjelenítésére. „A tökéletes fekete kapu a tökéletes színekhez” - mondta Uslan.

Az ismert mandalakészítő művész, Kathy Klein - aki kizárólag természetes anyagok felhasználásával alkot - a LG-vel közös művészeti projekt kapcsán az OLED tévék torzításmentességét és természetes színeit emelte ki
a vele készített interjúban. 

Kulcsszavak: reklám, TV, OLED, LG
Vissza