Magyarok: a kütyük és a közösségi média árthat a párkapcsolatnak

Kütyü Magazin, 2014. március 28. 16:18

A technológia vívmányai nagy szerepet játszanak abban, hogy közelebb hozzák egymáshoz az embereket, sokszor viszont éppen ezek miatt távolodunk el egymástól. A Durex kíváncsi volt, hogy a magyar szerelmesek hogyan viszonyulnak a technikához intim helyzetekben. Az egyik közösségi oldalon végzett mini-kutatásából kiderült, hogy nálunk is sokszor a cyber-világ győzedelmeskedik a valóság felett.

A sor egy igazán megdöbbentő adattal indul. A magyar válaszadók 27%-a vette már fel telefonját szeretkezés közben, 5%-uk olvasott el üzenetet, sőt 3% volt azoknak az aránya, akik valamelyik közösségi oldalra is vetettek néhány pillantást az együttlét során. A telefonálás intim helyzetben inkább a fiúkra, a párkapcsolatban élőkre és a 19-24 éves korosztályra jellemző.

A kutatásból kiderült, hogy kitöltők 10%-a szeretkezés után rögtön megnézi telefonját, mely az esetek 14%-ában mindig a közelben található, általában az éjjeli szekrényen. A válaszadók 4%-a különösen ügyel arra, hogy telefonja még szex közben se legyen karnyújtásnyinál távolabb tőle, nehogy lemaradjon valamiről.  

A magyar szeretők 39%-át már zavarta meg intim pillanatban a partnerük valamelyik technikai kütyüje. Ők nem törődtek vele különösebben, folytatták ott, ahol megtorpantak, azonban közel 10% számára egy váratlan csörrenés vagy üzenet teljesen tönkre tette a pillanatot.  A nemeket nézve a lányokat gyakrabban zavarta meg technikai kütyü (45%), viszont a fiúkat sűrűbben zökkenti ki teljesen a hangulatból (11%), ahonnan már csak nagyon nehezen jönnek vissza.


Arra is kitértek, hogy a szeretkezést követően ki mikor veszi újra kézbe mobilját. A fiúk 7, a lányok 3%-a rögtön az aktus után telefonja után nyúl, míg a kitöltők 15%-a addig vár ezzel, amíg partnerük elmegy vagy elalszik. Ez utóbbi különösen az egyedülállók és a fiúk esetében a legjellemzőbb. 

Míg régen az emberek párjuk karjaiban találtak nyugalmat egy fárasztó nap végén, addig napjainkban a kitöltők csupán kétharmada foglakozik kizárólag párjával elalvás előtt. 23% inkább a tévének, 11% pedig a számítógépének szenteli figyelmét szerelme helyett. Jó hír azonban, hogy ébredéskor a válaszadók 90%-a párját érinti meg először, de 10% még ilyenkor is telefonját részesíti előnyben.

Az étteremben töltött romantikus randevúkat tekintve a válaszadók 52%-ának a zsebében vagy táskájában van a telefonja és nem tartja kizártnak, hogy fölveszi azt, ha valaki keresi. 11%-uk alkalmanként rá is néz a készülékére és természetesen felveszi, ha valaki hívja. A felmérésben a résztvevők mindössze 19%-a állította, hogy a randevú idejére elteszi, sőt még ki is kapcsolja készülékét, hogy senki se zavarja meg az együttlétet.

Meglepő, hogy az éttermi vacsorák során a fiúk több esetben kapcsolják ki a telefonjukat (22 %), mint a lányok (16 %). Az otthoni meghitt étkezéseket tekintve a kütyük teljes kiiktatása még ritkább, már csak 16%-ra jellemző. 2%-kal nő azok aránya is, akik rá-rá pillantanak a telefonjukra, és ha úgy adódik fel is veszik azt. Ami mindkét esetben megegyezik, hogy a válaszadók 3%-a bárhol is van párjával, a telefont biztosan kiteszi az asztalra, hiszen bármikor szüksége lehet rá.

A kutatás arra is kitért, hogy a technikai eszközök és a közösségi média mennyire van hatással a párkapcsolatokra. Az eredmények sajnos elég elszomorítóak – ugyanis míg a távolabbi ismerősökkel közelebb hoznak minket, a párkapcsolatban számos vita és konfliktus forrásai lehetnek.  A lányok kétharmada és a fiúk több mint fele kezdeményezett már vitát párjával közösségi média vagy technikai eszköz miatt. A válaszadók 6%-ánál ugyanakkor rendszeresen fennálló problémát okoznak a modern kor kommunikációs eszközei.

Összességében a kutatás résztvevőinek közel 60%-a érzi úgy, hogy a technikai eszközök és a közösségi média rossz hatással vannak a párkapcsolataikra. Ezen belül is inkább a lányok azok, akik gyakrabban érezték a telefonok és technikai kütyük negatív hatásait (62 %), de a fiúk 53 %-a is tapasztalta már ezt a problémát. 

 

kép: digitaltrends.com